Flyktingfrågor

Måndag den 2 november 2015

På morgonen var jag med på ett möte med kommunalrådet, utvecklingschefen och tekniska chefen. Sedan hade jag ett ledningsgruppsmöte som under punkten om flyktingfrågan utökades med några medarbetare.

På eftermiddagen var jag med på ett möte där vi jobbade med risk- och konsekvensbeskrivningen i organisationsanalysfrågan.

På kvällen var jag i Vuollerim på ett informationsmöte som Migrationsverket kallat till och som handlade om läget med flyktingfrågan. Vi pratade också om ett beslut som Migrationsverket tagit och som innebär att boendeplatserna i Porjus utökas.

Efter det beslutet konstaterar vi att det nu är 395 flyktingar i Jokkmokks kommun.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0