Radioaktiv

Fredag den 29 maj 2015

På morgonen var jag på Strukturums fredagsmöte. Länsstyrelserepresentanter var på plats och berättade om vilka olika typer av stödformer som finns för företagare att söka. Sedan var jag på ett möte på Församlingshemmet i Jokkmokk. Mötet handlade om sociala företag och hur vi i olika organisationer kan jobba för att få människor som står långt från arbetsmarknaden att komma ut på arbetsmarknaden.

Sedan gick jag ut och var Radioaktiv. Radio Norrbotten direktsände från Dálvvadissjöns strand och jokkmokkarna gick nästan man ur huse för att röra på sig.

Efter det hade vi ett möte i referensgruppen för verksamhets- och ledningsorganisationsanalys. Vi gick igenom de uppdrag vi gett varandra i hemläxa att analysera och vi bestämde oss för att bjuda in ytterligare representanter till vårt möte i nästa vecka.

På eftermiddagen var jag återigen på Strukturum och var där med på en genomgång av landsbygdsprogrammet. En representant från länsstyrelsen var på plats och berättade om vad vi kan dra nytta av i syfte att hitta finansieringsmöjligheter till att utveckla landsbygden på olika sätt.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0