Politiker utbildas

Måndag den 16 mars 2015

På morgonen hade jag ett möte med socialchefen och med chefen för biståndsenheten och ytterligare en medarbetare från socialtjänsten. Vi pratade om och planerade ett samverkansmöte gällande frågor kring EU-migranter.

Även i Jokkmokk har vi från och till besök av rumänska medborgare som har olika behov av stöd och hjälp från både kommunens organisation och från medborgare och från delar av civilsamhället.

Det finns definitivt ett behov från många olika håll att få lite mer information om vad som gäller i dessa sammanhang.

Sedan var jag med på en utbildning för samtliga politiker i kommunfullmäktige och i styrelser och nämnder. Jag höll en inledande presentation om min roll som kommunens högsta tjänsteperson och om vilket ansvar jag har. Sedan höll en person från PwC i utbildningen under resten av dagen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0