Skattesatsen är oförändrad

Måndag den 15 juni 2015

På morgonen hade jag ett möte med chefen för kulturfunktionen och med chefen för biblioteksfunktionen i frågan kring den analys av vår ledningsorganisation som pågår. Jag hade därefter mitt sista ledningsgruppsmöte inför sommaruppehållet och sedan hade jag en sittning med socialchefen i olika aktuella frågor.

Sedan startade det sista kommunfullmäktigemötet inför sommaruppehållet. Vi hade idag besök från både Filmpool Nord och från representanter från den grupp som jobbat med Midnattssolens Trädgård där vi bland annat fick en presentation och en lägesrapport i frågan med att bygga och anlägga en designträdgård i Jokkmokk.

Vi fick också en presentation av vår tekniska chef om hur arbetet med energibesparingsprojektet (EPC) gått och vi fick ta del av ett antal motioner och medborgarförslag. Skattesatsen och budgetramarna för år 2016 klubbades och några kompletterande investeringsbeslut för år 2015 slogs fast. Även tertialbokslutet för årets första fyra månader behandlades och slogs fast.

En detaljplan avseende en fastighet i Porjus hanterades och olika planer och revisionsberättelser slogs fast och några reglementen ändrades.

Efter kommunfullmäktigemötet samlades kommunstyrelsens arbetsutskott och vi som ingår i referensgruppen för arbetet med att analysera ledningsorganisationen i Jokkmokks kommun. Vi gjorde en delrapportering kring hur vi ligger till i det pågående arbetet som ska vara klart den 24 augusti.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0