No hate day

Fredag den 11 december 2015

Idag har jag varit på gymansieskolan Bokenskolan i Jokkmokk. Jag blev inbjuden från några elever att vara med och ta del av ett arbete som man jobbat med under den senaste tiden. Det handlar om nätmobbning, kränkningar, förtal, hets mot folkgrupp och liknande saker.

Det är mycket viktiga frågor som tyvärr är väldigt aktuella. Det är uppenbarligen lättare att slänga ur sig dumma och kränkande saker då man gömmer sig på nätet. Nättrollen finns.

Det var ett mycket bra arbete som eleverna gjort och presentationsformen – att vi helt enkelt minglade runt på olika stationer där eleverna presenterade sina arbeten – var väldigt bra. Jag märkte när jag lyssnade på presentationerna och när jag pratade med eleverna hur engagerade de var.

Ett stort tack till lärare och elever för att jag fick möjlighet att vara med på denna viktiga dag.

Jag har idag även varit med på luciafirande. Eleverna i årskurs fem från Västra skolan kom i sedvanlig stil och lussade för oss i kommunhuset. Vackert och stämningsfullt som vanligt.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0