25-årsfirande

Måndag den 30 november 2015

På morgonen hade vi ett extrainsatt möte i flyktingfrågan. Vi gör nu några ändringar i vår organisation för att möta de utmaningar som vi är mitt i gällande hanteringen av de många människor som är på flykt undan krig och umbäranden runt om i världen.

Sedan var jag med på årets sista ordinarie möte som kommunstyrelsen i Jokkmokks kommun genomförde. Vi fick till att börja med ta del av olika presentationer kring ombyggnadsförslag på Jokkmokks sim- och sporthall. Vi fick också ta del av en kostutredning som handlade om hur och var vi ska laga mat och hur maten ska distribueras.

Kommunstyrelsen behandlade även frågor kring bygdemedel, investeringar, styrdokument, VA-områden, föreningsbidrag och liknande. Frågan om Jokkmokks kommuns organisation hanterades också.

 

Sedan hade jag ett möte med socialchefen där vi redde ut diverse olika frågor.

 

På kvällen var jag och kommunalrådet på middag med våra medarbetare som jobbat 25 år i Jokkmokks kommuns organisation. Det är bra med kontinuitet och vi är väldigt glada att ha medarbetare som jobbat länge i vår organisation.

Stort tack till er som varit med och bidragit med välfärdsbyggande till alla medborgare i Jokkmokks kommun under 25 år.

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0