Vi går åt rätt håll

Tisdag den 14 april 2015

Idag har jag varit i Stockholm och pratat om hur vi i Jokkmokk jobbat med attraktivitetsfrågor, design, färg och form utifrån det vi arbetat med i projektet Dags att designa Norrbotten. Jag berättade hur vi jobbat när vi tagit fram ett gestaltningsprogram och jag visade lite bilder från vårt arbete.

Det var Stiftelsen svensk industridesign, SVID, som bjudit in för att ta del av olika exempel från runt om i landet.

Det känns jättekul att vårt arbete uppmärksammas. Och även fast det säkert kommer att ta många år innan allt i gestaltningsprogrammet är förverkligat så har vi nu i alla fall bestämt spelregler kring hur vi ska jobba inom detta område och vi har börjat gå i rätt riktningl. Det tror jag är det viktigaste vi kan göra just nu.


Kommentarer
Postat av: Katarina Pirak Sikku

Det är säkert roligt att kommunens gestaltningsprogram uppmärksammas. Hur ser dock informationen ut till kommunens medborgare? Det är vi som till syvende och sist ska leva med programmet.
Det offentliga rummet är ett av de värdefullaste rummen att förvalta. Jag ser framemot kommunens information om vårt framtida rum.

2015-04-15 @ 13:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0