Sensus på besök

Onsdag den 8 oktober 2014

Idag har jag och två av mina kollegor varit med på ett möte med två representanter från studieförbundet Sensus. Vi jobbar mycket med värdegrunds- och mångfaldsfrågor och med attityder, värderingar, förhållningssätt och liknande. Det gör även Sensus.

Vi träffades för att gå igenom och se hur vi kan samverka och samarbeta i syfte att förändra attityder och värderingar hos våra medarbetare och medborgare så att vi kan undvika rasism, islamafobi och liknande. Genom att skapa förutsättningar för att alla individer ska ha lika värde tror jag att vi kan få en bättre och en trevligare miljö där människor trivs att bo, verka och jobba i på olika sätt.

I förlängningen tror jag att vi då kommer att få fler medborgare och vi kommer att få lättare att rekrytera medarbetare.

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina Pirak Sikku

Jag följer ju din blogg. I många många år har du skrivit om värdegrundsarbetet, högt i tak etc. Som utomstående och inte alls inblandad i er verksamhet kan jag konstatera att kommunen har en mycket lång väg att vandra.
Jag får ibland titta in på Facebook och se vad som skrivs. Och det förvånar mig. Rätt mycket får mig att bli ledsen beklämd och bedrövad. Många saker skrivs av personer anställda av kommunen.
Medmänsklighet, humanism, människosyn bär vi med oss både i och utanför vårt arbete.
Jag önskar er ett stort lycka till. För ert arbete behövs. Ni kanske ska utvärdera er metod så att det inte är bortkastade medel.

2014-10-09 @ 08:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0