Ryssar på besök

Torsdag den 30 oktober 2014

På morgonen var jag med på ett möte som handlade om en fastighetsaffär. Sedan hade jag en träff med personalchefen innan jag fick den stora äran att hälsa ett antal ryska lärara välkomna till Jokkmokk. De är här i samband med ett utbyte kring olika energieffektiviseringsfrågor kopplat till projektet Futurize.

Sedan var jag med på ett videomöte med Trafikverket. Vi gick igenom delar av gestaltningsprogrammet som i princip är klart nu. Trafikverket berörs till viss del gällande rondeller, skyltar och belysningsfrågor.

På eftermiddagen fick jag en information kring frågan om ett tillbud i Vuollerim där en av våra medarbetare hamnade i en hotfull situation av det allvarligare slaget. Därefter var jag med på ett möte med delar av styrgruppen för projektet Tillväxt Jokkmokk. I det projektet jobbar vi med att titta på vad som händer inom olika områden i samhällsutvecklingen om det blir en gruvetablering i Kallak.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0