Gruvfrågor

Onsdag den 5 november 2014

Idag har jag jobbat med gruvfrågor på olika sätt. På förmiddagen var jag med på träffar i forskningsprojektet som kallas gruvdrift i fjällvärlden. Det här var fjärde träffen och idag pratade vi bland annat om tillståndsprocesser, påverkansmöjligheter och synpunkter på minerallagen.

På eftermiddagen var jag med på ett möte med projektgruppen för projektet Tillväxt Jokkmokk. I det projektet jobbar vi med att ta fram analyser och scenarier om hur samhälls- och näringslivsutvecklingen blir i Jokkmokks kommun om det blir en gruva i Kallak.

Sedan var jag med på ett möte där dagordningen för årets sista kommunstyrelsemöte bestämdes.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0