Jämställdhet mellan kvinnor och män

Måndag den 26 maj 2014

På morgonen hade vi ett ledningsgruppsmöte. Vi fick bland annat ta del av ett förslag kring hur vi kan jobba med olika risk- och sårbarhetsanalyser. Sedan hade jag ett möte med socialchefen kring olika aktuella frågor.

På eftermiddagen var jag med på en jämställdhetsutbildning som två medarbetare från Övertorneå kommun höll i. Alla i min ledningsgrupp samt vår processledare i jämställdhetsarbetet var med på den utbildningen.

Jag är helt övertygad om att jämställdhet mellan kvinnor och män är en förutsättning för att vi människor – kvinnor och män – ska få det bättre och jämställdhet mellan kvinnor och män är en mycket viktig ingridiens som möjliggör att vi i organisationen Jokkmokks kommun lättare ska kunna rekrytera medarbetare i framtiden och att fler människor vill bo i Jokkmokks kommun.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0