Inflyttning och samverkan

Tisdag den 28 januari 2014

På morgonen var jag med på ett videomöte med länets kommunchefer. Sedan var jag med på ett samrådsmöte i Focus Jokkmokk.

Därefter åkte jag till Gällivare. Där var jag med på en kommunchefsträff där kommuncheferna inom Lapplands kommunalförbund (LKF) – alltså Kiruna, Gällivare, Pajala och Jokkmokk – träffades tillsammans med kanslichefen inom LKF. Vi fortsatta att pratade kring frågor om var i våra organisationer vi kan samverka mellan våra olika kommuner.

Syftet med att samverka är att vi kan bli mindre sårbara och att vi eventuellt kan sänka kostnaderna. Och det är också ett bra sätt att höja kompetensen inom det område där vi samverkar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0