Paneldebatt med partiledare i Jokkmokk

Tisdag den 4 februari 2014

På morgonen hade jag ett möte med skolchefen. Sedan hade jag ett möte med ekonomichefen och personalchefen. Därefter var jag med på Jokkmokk Winter Conference. Jag lyssnade på Josefina Skerk som höll en föreläsning om hennes skidtur till Nordpolen.

Direkt efter det hölls en paneldebatt kring hållbara transporter. Där deltog bland annat Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt som är på besök i Jokkmokk. Övriga deltagare var andra politiker från olika partier från olika nivåer.

Efter det var jag på den historiska marknaden som pågår för tionde året i rad. Det var trevligt att vara med på den och prata med olika personer. Jag har då på mig min vargskinnspäls. Då är jag verkligen ett populärt fotoobjekt. Kul!

Sedan var jag med och tittade på de nyuppsatta informations- och hänvisningstavlorna som idag satts upp i Jokkmokks centrala delar. Skyltarna är en del av ett skyltningsprogram som vi jobbar med just nu. Det blir spännande att höra reaktionerna kring dessa skyltar.

Sedan jobbade jag med lite olika admninistrativa uppgifter på kontoret.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniel

Hej Anders!

Jag vill bara säga tack för en fin blogg, och för att du ger en intressant inblick i hur det är att arbeta med en så spännande kommun med både unika möjligheter och unika utmaningar.

Jag hoppas själv att en dag finna ett intressant jobb i er kommun så jag får bo på landets finaste plats.

Allt gott önskar
Daniel

2014-02-05 @ 14:02:20
Postat av: Anders Nygårds

Tack för dina ord Daniel. Hoppas du hittar något jobb som gör att du kan flytta hit till vår fantastiska kommun. Du vet kanske att om du har frågor kring inflyttning och liknande kan du höra av dig till det vi kallar Focus Jokkmokk, Gunilla Nyberg, 0971-17310.

2014-02-06 @ 09:22:15
URL: http://andersnygards.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0