Matlandethuvudstad

Fredag den 28 februari 2014

På morgonen var jag på Strukturums morgonmöte. Det handlade om Jokkmokk som Matlandethuvudstad under år 2014. Det kommer att hända många spännande saker inom ramen för detta nu i år.

Sedan var jag med och jobbade fram dagordningen till nästa möte i kommunstyrelsens arbetsutskott. Och direkt efter det var jag med på ett möte där vi träffade organisationen Hela Sverige ska leva. Vi pratade om många olika aktuella frågor som handlar om landsbygden och lokalt ledd utveckling. Det finns många utmaningar att jobba med inom detta område.

På eftermiddagen var jag med på ett möte som handlade om en företagsfråga där kommunen är inblandad som fastighetsägare. Jag hade också ett kort möte där vi planerade för hur vi i Jokkmokks kommun ska presentera jämställdhetsarbetet som nu snart fortsätter i allt högre fart.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ella Kristinasdotter

Bra att ni jobbar för jämställdhet även i Jokkmokk! Hur ser det ut i er kommun? Är det minst 50% kvinnor överallt eller har ni en bit kvar dit? Har ni eller kommer ni utarbeta något program för hur priviligerade vita medelålders män i organisationen kan ge plats för och lyfta fram kvinnor?

2014-02-28 @ 22:14:33
Postat av: Anders Nygårds

Hej Ella! Tack för din fråga. Nu har jag svarat på den i ett nytt blogginlägg som är daterad den 5 mars 2014.

2014-03-05 @ 22:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0