Marknadsveckan är här

Måndag den 3 februari 2014

På morgonen hade vi ett ledningsgruppsmöte. Sedan hade jag och utvecklingschefen ett möte med Jonna som praktiserade hos oss på Jokkmokks kommun i höstas.

Jonna är nu tillbaka i Jokkmokk under marknadsveckan för att vara med och uppleva Jokkmokks marknad. Vi träffades och diskuterade möjligheten att Jonna gör sin C-uppsats kring något som har koppling till Jokkmokk och den samhällsutveckling som vi är en del av just nu.

Sedan var jag med på ett marknadsmöte. Det mesta är nu på plats och vi gick igenom lite olika återstående småfrågor samt detaljer kring marknadsinvigningen på onsdag kväll.

På eftermiddagen hade jag bland annat ett möte med ekonomen som jobbar extra inom socialtjänsten. Jag fick en genomgång av hur läget ligger just nu. Det är stora ekonomiska utmaningar man jobbar med inom socialtjänsten och man jobbar på olika sätt med att lösa dessa utmaningar. Ekonomin och ekonmiska rutiner och modeller är en viktig del för att få helheten att fungera.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0