Jokkmokk är tryggast i landet

Fredag den 19 december 2014

Idag har jag varit på Östra skolans julshow. Det var roliga sketcher och vackra sång- och dansnummer. Elever, lärare och rektorn deltog. Rektorn gestaltade självaste tomtemor. Hon läste den berömda dikten Tomten av Viktor Rydberg. Mycktet vackert och stämningsfullt.

När julshowen var slut och terminen närmade sig sina sista minutrar fick jag en mycket positiv information om att Östra skolans åttondeklassare är tryggast i hela landet enligt en undersökning som Sveriges Kommuner och Landsting genomfört. Det kändes väldigt roligt att få ta del av den informationen.

Sedan hade jag ett möte med ekonomerna där såväl vår avgående som nästkommande ekonomichef var med. Vi gick igenom lite olika praktiska saker inför bokslutet som nu ska upprättas.

På kvällen var jag med kören och sjöng i Gamla kyrkan där Morten och Ulrika gifte sig. Grattis till er och lycka till på er fortsatta färd genom livet.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0