Tillväxtråd i Jokkmokk

Onsdag den 2 april 2014

På morgonen hade jag ett möte med personalchefen. Sedan hade jag ett möte med ekonomichefen och personalchefen gällande olika frågor inom överförmyndarverksamheten. Därefter var jag med på ett samrådsmöte med Strukturum där vi gick igenom olika aktuella frågor som berör båda våra organisationer.

På eftermiddagen hade jag och utvecklingschefen en träff tillsammans med en representant från organisationen Vuollerim Lapland som handlade om olika projekt och aktiviteter som planeras i Vuollerim. Jag hade sedan ett möte med skolchefen följt av en träff med medarbetarna på ekonomifunktionen i olika aktuella frågor.

På kvällen var jag på Hotel Jokkmokk där jag var med på det lokala tillväxtrådet som genomförde ett möte i Jokkmokk. Vi pratade om olika frågor kring vad vi kan göra i syfte att förändra attityder och värderingar så att invånarantalet och arbetstillfällen ökar i Jokkmokk och i länet i stort.

Det var ett stort engagemang. Cirka 40 deltagare hade samlats. Jokkmokks kommunalråd Stefan Andersson hälsade välkommen till Jokkmokk och landstingsråd Kent Ögren hälsade välkommen till mötet.

I samband med det mötet hade jag en informell träff med Jan-Olov Madeleine Ågren som jobbar på organisationen Rättighetscentrum i Norrbotten. Vi gick igenom olika frågor där vi skulle kunna samarbeta kring dessa viktiga frågor som handlar just om attityder, värderingar, normer, fördomar och liknande.

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0