Inflyttningsfrågor

Onsdag den 18 september 2013

På morgonen var jag med på ett telefonmöte gällande framtagandet av en gestaltningsplan. Sedan hade jag ett telefonmöte med räddningschefen och jag hade ett kort möte med avdelningschefen för teknik- och serviceavdelningen.

Jag var sedan med på ett möte med samrådsgruppen gällande inflyttningsfrågor, invandrarfrågor och andra frågor inom detta område. Vi fick ta del av statistik kring hur stor andel av de som kommer till Jokkmokks kommun i slutändan stannar här. Vi fick även ta del av statistik kring hur många som kommit till Jokkmokks kommun tack vare inflyttarprojektet.

Vi pratade om ett dokument som heter Lokal överenskommelse för flyktingmottagning. Arbetsförmedlingen är ansvarig för dokumentet och vi ska inom kort ha ytterligare träffar med migrationsverket, försäkringtskassan och landstinget för att dokumentet ska arbetas fram.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0