Nystartsjobb

Fredag den 11 oktober 2013

På morgonen var jag på Strukturums morgonmöte. Där var Lena Remal från arbetsförmedlingen och pratade om många olika aktuella frågor kring alla olika möjliga lösningar som finns vad gäller ekonomiska stöd och andra stödformer då företag och kommuner ska anställa arbetssökande människor.

Efter det var jag på ytterligare en träff med en representant från arbetsförmedlingen. Vi pratade om en konkret fråga kring nystartsjobb och vi diskuterade även hur vi kan jobba med dessa frågor rent strategiskt.

På eftermiddagen hade jag en informationsträff med medarbetarna på samhällsbyggaravdelningen. Vi pratade om avtalet med Bodens kommun och om överläggningarna som sker gällande olika samverkansområden med Bodens kommun.

Sedan hade jag en sittning med ekonomichefen gällande tertialbokslutet som sakteliga växer fram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0