Gruvfrågor med samebyarna

Tisdag den 8 oktober 2013

På morgonen konstaterade jag med hjälp av medarbetare på IT-funktionen att min dators hårddisk kraschat. Det var ju tråkigt men som tur var så hade jag inget av vikt på själva hårddisken.

På förmiddagen hade vi ett möte med ordföranden och andra medlemmar från samebyarna i Jokkmokks kommun. Vi pratade gruvfrågor och andra aktuella frågor. Framförallt pratade vi om de planerade medborgardialogerna i gruvfrågan som kommer att ske senare i höst.

Vi tittade även på ritningar och skisser på förslaget till Sametingets parlamentsbyggnad och till LávvuHotel. Vi pratade tågfrågor, skoterförbudsfrågor och andra aktuella frågor.

På eftermiddagen hade jag ett möte med kommunchefen och räddningschefen i Bodens kommun. Jokkmokks kommun och Bodens kommun har ett avtal gällande olika samarbeten inom samhällsbyggarnämndens område.

Vi kommer att förlänga avtalet på något sätt. Förhandling pågår.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0