Gruvfrågan diskuteras

Måndag den 25 november 2013

På morgonen hade vi ett ledningsgruppsmöte. Sedan hade jag en träff med socialchefen. På eftermiddagen förberedde jag mig inför den stundande medborgardialogen.

På kvällen var jag tillsammans med nästan 200 andra medborgare och pratade gruvfrågor på Folkets Hus i Jokkmokk. Ikväll hölls nämligen den andra av höstens tre planerade medborgardialoger i gruvfrågan. Det är ett hett och ibland infekterat ämne. Det finns många olika åsikter i denna fråga. Idag var temat att gå igenom var olika myndigheter och organisationer står just nu.

Jag tror att det är jättebra att vi träffas och diskuterar dessa viktiga frågor. Att vi tycker olika är självklart när det gäller sådana komplexa frågor som denna. Ingenting är självklart och jag tror att ju mer information man får i denna svåra fråga desto svårare är det att ha en klar uppfattning om vad som är rätt eller fel.

Jag menar återigen att det viktigaste är att vi ska kunna tycka olika i olika sakfrågor och ändå fortsätta diskutera och umgås utan att kränka och hota varandra.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0