Krisledningsövning

Tisdag den 26 mars 2013

På morgonen var jag med på ett möte med teknik- och serviceavdelningen. Vi håller på att utvärdera den lösning vi jobbat med sedan i höstas gällande olika organisatoriska frågor.

Sedan var jag med på ett videomöte med länets kommunchefer. Därefter hade jag ett möte med medarbetarna på miljökontoret. Vi pratade lite framtidsfrågor och hur saker och ting påverkas av en eventuell gruvetablering.

Sedan skulle jag vara med på ett möte med revisorerna men på grund av att kommunstyrelsen igår återremitterade ärendet om bokslut och årsredovisning 2012 ställdes mötet med revisorerna in.

På eftermiddagen hade vi en krislednings- och larmövning. Vi blev inringda och fick meddelande om att en orkan drar in över länet och ställer till mycket oreda. Det var en bra övning och vi lärde oss mycket av den. Vi får hoppas att inga kriser av denna karaktär inträffar men om det skulle bli något är det mycket viktigt att vi tränat på lite olika scenarior.

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0