Jämställdhetsfrågorna är mycket viktiga

Onsdag den 20 mars 2013

På förmiddagen var jag med på ett telefonmöte med kommunchefer och ekonomichefer inom Lapplands kommunalförbund. Jag var med som både kommunchef och ekonomichef från Jokkmokks kommun. Vi pratade mest om ekonomiska spörsmål men även andra saker avhandlades.

På eftermiddagen hade vi en allmän facklig information. Även där pratade vi ekonomi och ekonomiska förutsättningar. Prognosen säger nu att Jokkmokks kommun kommer att gå back under år 2013. Det leder till att åtgärder måste vidtas. I dagsläget vet vi dock inte vilka eventuella förändringar som kommer att ske.

Vi pratade även om lönekartläggningsfrågor och vi pratade om ett jämställdhetsprojekt som alla kommuner i Norrbotten bestämt sig för att vara med på. Vi söker nu deltagare till projektet. Från ledningen kommer jag och personalchefen att vara med och från övriga medarbetare har vi klart med en deltagare.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jämställdhetsprojektet låter väldigt intressant, då jag själv är engagerad inom dessa frågor. Är ni öppna för deltagare som inte jobbar inom kommunen, men som gärna flyttar till Jokkmokk och vill vara med?

2013-03-22 @ 13:54:59
Postat av: สล็อตเว็บตรง

Incredible! This blog looks just like my old
one! It's on a entirely different subject but it has pretty much the same page layout and design. Wonderful choice of
colors!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0