Det är okej att kommunen driver en camping

Onsdag den 18 december 2013

Igår jobbade jag med olika administrativa sysslor på morgonen och på eftermiddagen. Mitt på dagen var jag till Gällivare sjukhus på ett återbesök.

Idag på förmiddagen hade vi ett möte gällande Sápmi Awards och hur vi ska jobba vidare med det arrangemanget. Sedan var jag på en jullunch som arbetsgivaren Jokkmokks kommun bjuder på. Det är kommunens egen matorganisation Matpolen som lagar maten. Det var jättegott. Tack så mycket!

Idag fick vi ett meddelande från konkurrensverket gällande en anmälan om att Jokkmokks kommun snedvridit konkurrensen eftersom vi håller Notuddens campinganläggning öppen året runt. Konkurrensverket meddelar att de inte kommer att utreda detta ytterligare.

Jag tolkar det som att Konkurrensverket anser att det är okej för Jokkmokks kommun att bedriva campingverksamheten på Notudden.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0