Årets sista kommunfullmäktigemöte

Måndag den 16 december 2013

På morgonen hade jag ett ledningsgruppsmöte. Sedan var jag med på ett möte där jag och utvecklingscheferna fick en information från Swedish Lapland gällande framtidsfrågor inom turismbranschen i regionen.

Sedan var jag med på årets sista kommunfullmäktigemöte. Där behandlades bland annat årets sista tertialrapport och investeringsbudgeten för 2014. Diverse olika taxor och avgifter klubbades igenom och kommunfullmäktige beslutade om ett antal olika detaljplaner.

Bostadsförsörjningsplanen var uppe för beslut. Det blev en lång diskussion kring olika frågor i planen och det slutade med att ärendet återremitterades till nästa möte.

Ett antal olika medborgarförslag och motioner behandlades.

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0