Tanzania är i Jokkmokk

Tisdag den 23 april 2013

På morgonen var jag med på ett videomöte med länets kommunchefer. Mitt på dagen fick jag den stora äran att hälsa elever och lärare från Tanzania välkommen till Jokkmokk. Östra skolan i Jokkmokk har ett utbyte med Tweyambe secondary school i norra Tanzania.

Utbytet har pågått under många år. Det är åtta elever och tre lärare som nu kommer att vistas i Jokkmokks kommun under nästan två veckor.

På eftermiddagen hade vi ett möte med Tekniska Alliansen. Vi jobbade mest med att gå igenom effekterna av upphandlingen gällande nytt elavtal. Sedan hade jag en genomgång med personalchefen gällande olika aktuella ärenden. Just nu är det mycket fokus på den eventuella strejk som sker på måndag om inte parterna kommer överens innan dess.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0