Klassträff och Foppa

Söndag den 13 maj 2012

Så är jag åter i Jokkmokk efter en tripp söderut. Från sol, värme och gröna gräsmattor och träd till en gräsmatta med snö kvar på och faktiskt även en skoter som ännu inte ställts undan samt precis nypåtagna sommardäck konstaterar jag är det är stora kontraster mellan norra och södra Sverige denna tid på året.



I fredags kväll var jag på Tre Kronors match mot Ryssland. Efter en bra första halva av matchen rasade laget och det blev storförlust. Men det var en väldigt trevlig tillställning med höjdpunkten att få bli fotad tillsammans med en av världens bästa hockeyspelare genom tiderna. Peter Foppa Forsberg var på plats i Globen.



Så i går var jag i Gävle på en klassträff. Det är nu 25 år sedan jag slutade på Högskolan i Gävle. Vi var 16 av 23 som träffades. Det blev en mycket trevlig dag med många skratt och roliga minnen som återupplivades.




 




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0