Infrastrukturminister Catharina Elmsäter Svärd

Måndag den 12 mars 2012

Mitt på dagen lämnade jag mötet med kommunstyrelsens arbetsutskott för att åka söderut. Jag tog mig till Slagnäs där jag klev på inlandståget.





Väl på tåget hade jag ett möte med infrastrukturminister Catharina Elmsäter Svärd.

Hon har idag gjort en resa på inlandsbanan från Östersund till Arvidsjaur. Jag fick möjlighet att prata om hur vi från Jokkmokks kommuns sida ser på inlandsbanan i allmänhet och hur den eventuella gruvetableringen på Björkholmen hänger ihop med järnvägsfrågor.

Vi pratade även andra infrastrukturfrågor som till exempel svårigheterna med mobil kommunikation i fjällvärlden och liknande.



Infrastrukturminister Catharina Elmsäter Svärd i samtal med mig och Inlandsbanan AB:s VD Otto Nilsson.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0