Nu ska jag bli filmstjärna

Onsdag den 19 oktober 2011

Idag har jag och utvecklingschefen haft ett mycket spännande möte med två representanter från Filmpool Nord. De är i Jokkmokk med omnejd tillsammans med en lokal entreprenör och rekognoserar.

De planerar nämligen en filminspelning.

Filmen ska bland annat utspela sig i en offentlig miljö. För hör och häpna, det finns en kommunchef med i rollistan. Och inte nog med det, kommunchefens 18-åriga dotter har också en viktig roll i filmen.

När jag berättade att jag har en 18-årig dotter så skrattade vi lite lätt. Det var ju verkligen lustigt att en film som eventuellt ska spelas in i Jokkmokk handlar om bland annat en kommunchef och hans 18-åriga dotter.

Vi konstaterade att filmen åtminstone så långt är verklighetsbaserad. Men det är väl ungefär där likheterna upphör. Och ni som tänker på rubriken kan nu sluta förvånas. Jag överdriver lite. Jag har inga planer på att byta karriär.

Enligt min erfarenhet av filmer – som i och för sig inte är speciellt stor – så är det verkligen inte vanligt att kommunchefer är med.

Den enda gång jag sett en kommunchef i en film eller TV-serie är i serien ”starke man”. Det programmet gillar jag. Men, i den film som nu ska spelas in är det ett litet annorlunda scenario.

Om allt detta blir verklighet kommer filmen att spelas in i Jokkmokk med omnejd under augusti, september och oktober nästa år.

Jag håller verkligen tummarna för att man fastnar för Jokkmokk som inspelningsort.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0