Energi- och klimatseminarium

Tisdag den 25 oktober 2011

På morgonen var jag med på ett videomöte med länets kommunchefer. Sedan blev jag intervjuad av två medarbetare på revisionsfirman Pwc. De gör ett jobb om kompetensförsörjningen och hur vi i Jokkmokks kommun ser på detta och hur vi jobbar med denna fråga.

Sedan höll jag i en facklig information gällande läget på Jokkmokks Camping Center. Det kommer att bli vissa förändringar i driften av anläggningen och vi informerade nu om det vi vet i frågan just nu.

På eftermiddagen var jag på ett pilotprojekt inom energi- och klimatområdet. Underrubriken var ”Klimatförändringen: vad kan vi göra för en hållbar utveckling?”

Kommunalrådet Stefan Andersson hälsade välkommen. Seminariet var väldigt välbesökt. Vi var närmare 40 personer i salen.



Vi fick en information om bakgrund, växthuseffekten och människans påverkan. Vi konstaterar att klimatförändringar har en lång bromssträcka och att det är helt klart dags att göra något åt situationen. Vi pratade om vikten av förnyelsebar energi och energieffektiviseringar.

Elenergi är bra men inte till uppvärmning.

Vi lyssnade på olika föreläsare och vi jobbade i olika grupparbeten.

























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0