Varumärke

Onsdag den 16 november 2011

Kvalitetsmässan fortsätter idag. Hela ledningsgruppen i Jokkmokks kommun – åtta chefer – är på plats och tar del av den otroligt stora variationen av föreläsningar, seminarier och informationsutbud.

Det första seminariet jag var på idag handlade om varumärken och varumärkesbyggande. Olika företag och organisationer berättade om hur de jobbat och hur det jobbar inom sina respektive organisationer med varumärkesbyggande.

En kommun – Västerås – beskrev hur det jobbar med detta.

I Jokkmokks kommun jobbar vi just nu med att förstärka Jokkmokk som samiskt varumärke. Det var intressant att få lyssna på och ta del av hur andra kommuner jobbar med varumärkesfrågor.

Jag konstaterar att det går att stärka positionen, bilden och imagen av en kommun. Genom att jobba strukturerat och målinriktat och genom att agera på rätt sätt går det att locka nya medborgare och medarbetare även till en kommun.

Det känns som att vi är på rätt väg med det jobb vi precis påbörjat med att öka invånarantalet i Jokkmokks kommun och det arbete vi gör i samband med att vi vill förstärka Jokkmokk som samiskt varumärke.

















 

 

 


Kommentarer
Postat av: David

Hur kan det komma sig att ni precis har påbörjat arbetet med att vända befolkningstrenden i Jokkmokks kommun när avfolkningen har pågått i mer 40 år!? Har det tagit så lång tid att forma strategin? Eller är problemet att ni saknar "doer" i kommunen?...... Jag har följt denna blogg länge och kan se en tydlig trend med många möten och väldigt lite inlägg om verkliga beslut som leder till något annat än en massa "ordbajseri"! (Mycket snack och lite verkstad).

2011-11-16 @ 15:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0