Sarek på Kvalitetsmässan

Tisdag den 15 november 2011

I vanliga fall lägger jag in mina blogginlägg i kronologisk ordning dag för dag. Idag blir det många inlägg och eftersom jag fortsätter lägga in dem i kronologisk ordning kommer du att kunna läsa om mer saker som hänt idag längre ner i blogginläggen.

Naturvårdsverket har en monter på Kvalitetsmässan. När jag passerade den montern var jag tvungen att stanna och prata med dem eftersom de hade en bok om nationalparker i Sverige som skyltprodukt. Jag kommenterade att det var trevligt att de skyltade med Sarek i Jokkmokks kommun och jag förklarade att det var hemmaplan för mig och för oss övriga jokkmokkare.

Då förklarade de att de hade en tävling och att man kunde vinna boken om man fyllde in vilka typer av energibesparande åtgärder man jobbade med på sitt företag. Jag fyllde i och beskrev hur vi arrangerar Jokkmokk Winter Conferens (JWC) och jag beskrev även att vi tagit ett beslut om att datorer som inte används stängs av med automatik efter arbetsdagens slut.

Man skulle fylla i sitt telefonnummer och om man vann skulle man få ett sms så fick man komma och hämta boken.

Jag blev jätteglad då jag fick ett sms som sa att jag vunnit. Här ser ni en stolt kommunchef som tar emot priset.



Fotograf: Britta Suorra.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0