LEAN

Tisdag den 15 november 2011

Nu har jag varit på en föreläsning som hade rubriken Ledarskap för LEAN. Det handlade om hur man kan jobba med förändringsarbete som syftar till att förbättra processer och kulturer för att öka kvalitet, effektivitet och arbetsglädje.

Man pratade om vikten av att jobba med öppenhet, tillit, förtroende och liknande saker. Det var väldigt intressant och det slog mig att det kändes precis som det förändringsarbete vi jobbat med i Jokkmokks kommun under drygt tre år nu.

Jag konstaterade att vi arbetat med ungefär samma sak som man pratar om enligt LEAN-modellen fast vi aldrig vetat om det.

Intressant!

Jag var också och lyssnade på Göran Hägglund i en intervju om olika aktuella frågor.

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0