Årets UF-företag

Fredag den 18 november 2011

Så är jag åter hemma i Jokkmokk efter några mycket intensiva och bra dagar på Kvalitetsmässan i Göteborg.

På morgonen var jag på Strukturums fredagsmöte. Där var några av årets UF-företag i Jokkmokks kommun och presenterade sina affärsidéer och tankar.

Det handlar alltså om gymnasieelever som i sina studier får lära sig att starta, driva och avveckla företag. Det är alltid lika spännande att lyssna på våra kreativa och duktiga ungdomar. Entreprenörsandan är sannerligen mycket god.

Min egen dotter var en av de som var där och presenterade sitt UF-företag. Hon driver ett UF-företag med en gymnasiekompis från Luleå. De jobbar med att ge massage och sälja massageoljor.





Sedan var jag på ett möte som handlade om bolagsbildningen i destinationsbolaget som ska jobba med turismutvecklingen i Jokkmokks kommun.

På eftermiddagen hade jag ett medarbetarsamtal och sedan hade jag och ekonomichefen ett möte med Pwc gällande olika redovisningsfrågor och liknande som har att göra med gymnasieskolövergången till Lapplands kommunalförbund.









 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0