Varje dag misshandlas flera kvinnor

Måndag den 30 maj 2011

På morgonen hade vi ett kort måndagsmöte med ledningsgruppen. Sedan var kommunalrådet och jag på besök till medarbetarna på det nya verkstadsföretaget Galvtech AB. Vi hade med oss en tårta. Vi fikade och gratulerade till lösningen efter Hebo-verkens konkurs.

Efter den träffen åkte jag till brandstationen där vi hade ett möte med centrala krisledningsgruppen inför övningen i höst då ett tåg kommer att spåra ur på inlandsbanan precis söder om Jokkmokks samhälle.



På eftermiddagen träffade jag representanter från Jokkmokks kvinnojour. Jag, kommunalrådet och representanter från socialtjänsten och socialnämnden var inbjudna för att få information om deras verksamhet och hur de jobbar.

Det var väldigt intressant att höra om hur de jobbar inom kvinnojouren. Jag konstaterade att det är mycket viktigt att kvinnojouren finns och väldigt tråkigt och synd att de behöver finnas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0