Fast på parkeringen

Söndag den 13 mars 2011

Vid midnatt i fredags blev vi fast på långtidsparkeringen vid Kallax. Det betalkort vi använde då vi checkade in tog oss inte ut från samma parkeringsplats. Det var kallt, minstingen var trött och frusen och vi kom inte ut från parkeringen. Vad gör man då?

Ska jag köra igenom bommen och förstöra både den och bilen? Eller ska jag gå ut och känna på om man kan lyfta bommen av egen kraft för att sedan på något sätt få igenom bilen till andra sidan? Eller vad ska vi göra?

Mellanflickan, som ofta kommer med praktiska och lösningsinriktade förslag, sa ganska omgående: ”Varför kör du inte samma väg som vi gick när vi kom från vänthallen?”

Bra förslag! Jag backade, vände bilen och körde på gångvägen upp förbi taxibilarna och stannade till utanför ingången till vänthallen.

Jag gick in och försökte få tag på någon som jobbade där för att förklara situationen så jag inte skulle bli tagen för en parkeringssmitare. Men, det var endast två väktare där och de kunde inte hjälpa mig med något annat än att ge mig ett telefonnummer som jag kunde ringa dagen efter.

Vi åkte hem till Jokkmokk och la oss. Direkt igår förmiddag ringde jag det telefonnummer jag fått. Den jag pratade med lyssnade vänligt och tog en massa uppgifter och skulle försöka lösa gåtan. De skulle ringa tillbaka om det var något problem.

De har ännu inte ringt och jag hoppas att det inte blir några negativa följdverkningar utifrån min handling.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0