Jokkmokk som en Greklandskommun

Torsdag den 13 januari 2011

Igår blev jag uppringd av en reporter från Dagens Industris nättidning. Han ställde lite frågor om varför Jokkmokks kommun nu jämförs med Grekland och Greklands dåliga ekonomi med framförallt hög belåning.

Jag svarade att det inte riktigt känns som att den bilden är korrekt nu. Men för 8-10 år sedan skulle jag mycket väl kunna tänka mig att vi var i den situationen. Efter det har otroligt mycket hänt och ekonomin har sanerats rejält. Mer än halva låneskulden är nu amorterad och en enig politik bestämde för flera år sedan att Jokkmokks kommun ska vara skuldfri år 2020.

Vill du läsa hela artikeln kan du klicka på länken nedan:

http://di.se/Artiklar/2011/1/12/224461/Halla-dar/?sr=6&tr=283211&rlt=1

 


Kommentarer
Postat av: sarastille - jag säljer billiga designer!

Hej! Just nu har jag en DagensBlogg-tävling på min blogg där vem som helst kan anmäla sig! Gör det du med och var med i tävlingen om vem som blir länkad inför mina 2000-3000 besökare! :) Kram sara :)

2011-01-13 @ 15:54:08
URL: http://saramagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0