Tandvårdsförsäkringar är bra att ha

Måndag den 28 februari 2011

Idag har jag varit till tandläkaren på en akuttid. Jag tror inte att jag varit med om det tidigare. Det känns verkligen osannolikt det som hänt mig i avseende på min tandsituation under de senaste dagarna.

Ni som följt min blogg kunde i torsdags läsa om att jag besökte folktandvården och det slutade med att jag tecknade en tandvårdsförsäkring. Genom att betala en fast summa per månad under tre år så får jag all tandvård jag behöver utan extra kostnad. Det gäller även akut hjälp.

På kvällen dagen efter, alltså i fredags, bet jag sönder en tand. Det låter verkligen osannolikt att tandskadan inträffade dagen efter det att jag tecknat denna tandförsäkring. Nåväl, idag har jag besökt tandläkaren på en akuttid. Tandläkaren borrade, slipade och lagade min tand under cirka 15 minuter. Allt gick jättebra.

Vi var tvungna att skämta om den för mig goda tajmingen med min tandvårdsförsäkring. Och tandläkaren konstaterade att jag idag sparade in hela första årets månadsinbetalningar.

Han berättade att denna 15-minutersåtgärd skulle med ordinarie taxa ha kostat cirka 1.400 kronor för mig. Snacka om flax att jag tecknade försäkringen i torsdags.






Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ibland är det så att allt har en mening...vilken tur du tog denna försäkring.



Ha en bra dag!

// Elisabeth

2011-03-01 @ 05:34:33
URL: http://mammaamu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0