Marknadsaktiviteter

Tisdag den 1 februari 2011

Dagen startade extra tidigt med en hundpromenad redan klockan halv sex. Det brukar vara frugan som tar dessa tidiga hundpromenader men hon är idag upptagen med andra marknadsaktiviteter så det föll på min lott idag.

Direkt på morgonen vid skolstarten var jag på Östra skolan och hälsade 20 stycken elever och lärare från Uruguay välkommen till Jokkmokks kommun. De kommer att vara i Jokkmokk under tre veckor som ett led i ett utbytesprogram mellan Jokkmokk och Montivideo.

Därefter hade jag en genomgång med utvecklingscheferna inför Kronprinsessbesöket i Jokkmokk på onsdag och på torsdag.

Sedan hade jag ett snabbmöte med personalchefen gällande frågan om rekryteringen av kultur- och fritidschef. Och efter det åkte kommunalrådet och jag till Gällivare. Där hölls ett möte med direktionen i Lapplands kommunalförbund (LKF).

Det var första mötet med de nya politikerna som utgör direktionen i LKF. Tre av våra kommuner i LKF har nya kommunalråd. Endast Gällivare kommuns kommunalråd, Tommy Nyström, är kvar i kommunalrådsrollen från förra mandatperioden.

Mötet tog ganska lång tid. Mycket tid ägnades åt introduktionsfrågor till de nya ledamöterna.

Väl tillbaka i Jokkmokk på kvällen hade vi en generalrepetition inför marknadsinvigning i morgon onsdag. Och ännu lite senare på kvällen var bland annat jag och kommunalrådet med på en middag tillsammans med den ryska och den kanadensiska ambassadören samt även en representant från USA:s ambassad. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0