Kulturstipendiat

Fredag den 4 februari 2011

På morgonen var jag på fredagsmötet på Strukturum. Det var ett allmänt snack om Kronprinsessbesök och allehanda allmänna frågor. Självklart blev det mycket fokus på vintermarknadsfrågor. Jag fortsatte förmiddagen på kontoret. Vi hade en liten genomgång kring Kronprinsessans besök och vi gick igenom lite andra marknadsfrågor.

På eftermiddagen var jag och lyssnade på Johan Märak och Lars Guttorm Blind som jojkade och berättade skrönor på Ájtte.



I samband med detta arrangemang delades Svenska kyrkans samiska råds kulturstipendium ut. Glädjande nog var det vår körledare Valborg Mangs Märak som fick stipendiet. Jag kommer inte ihåg motiveringen. Men jag vet att Valborg jobbat väldigt mycket med att översätta psalmer till samiska och förutom alla hennes övriga begåvningar är hon också väldigt kunnig och duktig inom det samiska språket. Stort grattis till dig Valborg.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0