Farväl till uruguayanerna

Torsdag den 17 februari 2011

På kvällen var det tack- och farvälmiddag med eleverna och lärarna från Uruguay som nu varit i tre veckor i Jokkmokk med omnejd.

Det var knytis med värdfamiljerna. Efter maten sjöng och dansade vi olika danslekar.

Det blev många tårar och känsliga stunder. Många kontakter har knutits under dessa veckor.

Som varande kommunchef är jag otroligt stolt och glad att vi i Jokkmokks kommun har alla dessa fantastiska utbytesprogram med skolor från olika länder runt om i världen.

Jag vet att det är många goda krafter som gör detta utbyte möjligt och jag vill tacka alla lärare och skolfolk som jobbar med denna fråga.

Jag vill speciellt lyfta fram Tom och Disa Rutschman. De är två lärare som jag bedömer har ett extra stort engagemang i dessa frågor.

Alla inblandade är självklart mycket viktiga men jag tror att utan Tom och Disa skulle detta utbytesprogram inte vara så stort och omfattande som det nu är.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0