Endast 40 färre jokkmokkare

Fredag den 18 februari 2011

Idag kom siffrorna över hur många invånare vi hade den sista december 2010. Glädjande nog har vi endast minskat med 40 stycken. Jag gissade i onsdagens blogginlägg att vi skulle minska med 60-80 stycken. Det känns väldigt bra att det bara blev en minskning med 40.

Det är naturligtvis inte bra att Jokkmokks kommuns invånarantal minskar men en minskning med endast 40 stycken känns faktiskt bra. Nu är vi 5.170 invånare. Förhoppningsvis blir vi inte färre.

På morgonen var jag på Strukturums morgonmöte. Polisen var på plats och informerade om sin verksamhet. Det är bra för kommunens företagare och även för oss från kommunen att få höra om hur polisen jobbar.



Sedan var jag på ett möte om hur vi ska jobba vidare med controllerrollen inom den tekniska alliansen.

På eftermiddagen var jag med på ett möte om olika typer av fastighetsfrågor. Det är väldigt mycket som handlar om fastighetsfrågor just nu. Dessa frågor tar mycket tid och mycket resurser för de inblandade. Vi försöker att hjälpas åt på bästa möjliga sätt så att det blir bra lösningar för framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0