Arbetsmarknadsråd

Torsdag den 24 februari 2011

På morgonen var jag till folktandvården. Där fick jag möjlighet att teckna en tandvårdsförsäkring. Jag bedömde att det var ett bra erbjudande. Jag kommer nu att betala en fast summa per månad i tre år. Och för det så får jag all tandvård jag behöver utan extra kostnad.

Bra initiativ av folktandvården tycker jag. Med tanke på att det är förhållandevis dyrt att göra något hos tandläkaren så känns det bra att kunna betala en fast summa per månad.

Sedan var jag för första gången med på ett möte i det som kallas arbetsmarknadsrådet. Representanter från olika organisationer träffade arbetsförmedlingsrepresentanter.

Vi fick ta del av olika typer av information och statistik.

I Jokkmokk fanns i januari 4,6 procent öppet arbetslösa inskrivna hos arbetsförmedlingen. Lägsta siffrorna finns i Kiruna och Gällivare. Vi konstaterade att det är en ganska stor skillnad på malmfältskommunerna och Jokkmokk.

Vi pratade också om hur vi vill att arbetsmarknadsrådet ska jobba och vad vi kan använda detta forum till.

Vi pratar om kompetensförsörjning och hur vi ska behålla invånare samtidigt som vi ska försöka få nya invånare.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0