Ungdomsfrågorna är mycket viktiga

Onsdag den 7 december 2011

På morgonen hade jag ett samtal med ekonomichefen. Sedan var jag med och hälsade representanter från Gällivare kommun välkommen till Jokkmokk. Det var medarbetare på miljö-, plan- och byggsidan från Gällivare som besökte Jokkmokks kommun.

Det är jättebra med dessa utbyten mellan kommuner. Man lär sig alltid något när man träffas och utbyter erfarenheter mellan varandra. I februari ska jag och ytterligare några tjänstemän åka till Kalix kommun på ett liknande utbyte.

Jag informerade våra kollegor från Gällivare om hur vi jobbar med och hur vi ser på gruvfrågan som är väldigt aktuell hos oss just nu.

På eftermiddagen hade jag ett medarbetarsamtal och sedan hade jag ett mycket spännande möte med kultur- och fritidschefen samt vår utvalda politiker som ansvarar för ungdomsfrågor och folkhälsofrågor i Jokkmokks kommun.

Vi hade ett jättebra resonemang om hur vi nu ska göra en omstart med dessa mycket viktiga frågor. Bland annat bestämde vi att folkhälsorådet ska kallas till ett möte i mitten av januari nästa år och vi resonerade om att en handlingsplan för ungdomsfrågorna på något sätt ska arbetas fram tillsammans med våra ungdomar.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0