Mellandagsarbete

Onsdag den 28 december 2011

Igår och idag har jag jobbat. Många på kontoret har tagit semester men vi är några som jobbar även under mellandagarna.

Jag tycker det är ganska skönt att jobba under dessa dagar. Man får mycket gjort av administrativ karaktär som man inte riktigt hinner med då man i vanliga fall sitter i möten hela dagarna.

Det har varit mycket prat om Dagmar och olika stormar nu i dagarna. Lyckligtvis har vi klarat oss bra här i Jokkmokk. Jag konstaterar att i mitt föräldrahem i en by utanför Bollnäs var det strömavbrott i 37 timmar. Såväl min far som min bror bor där och blev drabbad av detta strömavbrott.

Nåväl, de klarade sig bra. Det finns möjlighet att elda med ved i köksspisar hemma hos dem och det finns även en kakelugn att elda i.

Även om det är skönt att jobba så är det också skönt att vara ledig. Nu tar jag ledigt torsdag och fredag.

Gott Slut och Gott Nytt År.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0