Skolstart

Måndag den 22 augusti 2011

Så är jag åter efter en fjällvandring i Padjelanta och en fjällvistelse i Staddajokk. Två härliga veckor i fjällen. Lyckligtvis har det varit hyfsat bra väder i Padjelanta. Det har blåst ganska mycket och det har varit lite kyligt. Men vi har klarat oss från regn.

Jag har haft ett antal olika möten under dagen och försökt uppdatera mig i olika frågor. Skolorna har börjat för våra barn. Äldsta dottern börjar nu sista året på gymnasiet. Mellandottern i nian och minstingen börjar i fyran.

Jag följde minstingen till skolan på morgonen. Men nu är det bara att konstatera att hon blivit för gammal för att jag ska vara omtyckt och populär av henne i klassen. Någonting händer tydligen mellan trean och fyran. I våras var man superidol när man var med i skolan medan det nu är skämmigt.

Här kommer några fjällbilder:

















 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0