Tanzania i Jokkmokk

Onsdag den 27 april 2011

På morgonen var jag på Östra skolan och hälsade välkommen till ett antal elever och lärare från vår vänortsskola i Tanzania. Vi har haft detta utbyte under lång tid.

Jag tycker det är väldigt bra och viktigt att vi har det internationella utbytesprogram som vi har. Inom skolan i Jokkmokk har man jobbat väldigt mycket med dessa frågor under en lång tid.

Sedan hade jag en sittning med kommunalrådet i olika frågor. Och därefter var jag en stund på Västra skolan tillsammans med yngsta dottern.





På eftermiddagen var jag med på ett seminarium och en workshop gällande frågor kring hur vi kan sänka energiförbrukningen och energikostnader i Jokkmokks kommunkoncerns fastighetsbestånd.



Senare på eftermiddagen hade jag ett telefonmöte med kommuncheferna inom LKF inför morgondagens direktionsmöte i Pajala.

På kvällen åkte jag till Luleå och hämtade äldsta dottern och hennes kompis som varit på resa till Dublin under påsklovet. De hade haft det jättebra där.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0