Jag bestämmer inte allt

Måndag den 22 november 2010

På förmiddagen var jag med på ett möte med riskhanteringsgruppen. Vi förberedde oss för en kommande övning.

På eftermiddagen var jag med på ett möte i en konkret flyktingfråga. På morgonen fick jag nämligen ett telefonsamtal från en av våra flyktingar. Hon och hennes familj ville träffa mig i min roll som kommunchef. Jag försökte få fram vad de ville träffa mig i för ärende och jag försökte förklara att jag som kommunchef inte fattar beslut i operativa flyktingfrågor.

Nå, jag vet ju sedan tidigare att de som kommer till Jokkmokk och som inte är födda i Sverige, ofta tror att högste chefen bestämmer i alla frågor. Jag tog kontakt med vår integrationssamordnare och vi bokade ett möte med tolk.

Mötet handlade om frågor som jag inte alls har någon aning om. Men jag tyckte ändå att det var bra att jag var med till en början så att jag fick chansen att förklara att jag inte bestämmer något i dessa frågor. Sedan lämnade jag mötet och integrationssamordnaren fortsatte mötet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0