Skidåkning i snöväder i maj

Söndag den 2 maj 2010

Så har säsongens sista slalomåk genomförts. I alla fall för min del. Vi har haft en trevlig helg tillsammans med goda vänner och åkt slalom i snövädret i Kåbdalis.

I går kom det riktigt stora blöta flingor nedfallandes från skyn. Man blev ganska blöt efter några åk så jag måste säga att det inte blev allt för många åk i går.




I morse hängde vi vid liften då den öppnade. Det hade kommit ganska mycket nysnö, cirka tio centimeter skulle jag tro, kanske mer. Det hade slutat att snöa och även om snön som låg på skidbacken var blöt och ganska tung så var det väldigt bra skidåkning. Det blev en lössnökänsla som var väldigt härlig.

Nu har vi i familjen åkt slalom från och med den 17 oktober till och med den 2 maj. Det måste man väl ändå säga att det är en ganska lång säsong. Härligt.

Men nu plockar vi bort skidorna och tar i stället fram badbyxorna.




Kommentarer
Postat av: Margareta Wiik

Jag är hos Svea Olsson och kollar din blogg.

Ha det bra och vi träffs i sommar hoppas jag.

2010-05-13 @ 21:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0