Två utvecklingschefer i ett delat ledarskap

Fredag den 11 juni 2010

Nu är det i princip klart med allt gällande våra nya utvecklingschefer. På måndag kommer fackliga förhandlingar att hållas.

På morgonens fredagsmöte på Strukturum presenterade jag den nya lösningen vi kommer att prova. Vi kommer nu att testa ett delat ledarskap för första gången på en chefstjänst inom Jokkmokks kommun.

Det blir Magdalena Fjellner, som idag jobbar som utredare inom utvecklingskontoret, och Jonas Sukloed, vår nuvarande ekonomiansvarige, som tillsammans kommer att jobba som utvecklingschef. Jonas kommer dessutom att jobba som kommunens ekonomichef.

Thumbnail                         Thumbnail

Det känns väldigt spännande och mycket ansvarsfullt att gå in och prova en sådan lösning. Jag är övertygad om att med tydlig ansvarsfördelning mellan Magdalena och Jonas så kommer detta att fungera väldigt bra.

I övrigt lyssnade vi på en information om kommande Jokkmokksdagar i Huddinge på fredagsmötet på Strukturum. I slutet på oktober är det dags igen.

Sedan höll jag till på kyrkbacken och i kyrkan nästan hela förmiddagen. Idag är det nämligen skolavslutning i Jokkmokk. För första gången har vi nu ett barn som går på Västra skolan, ett barn på Östra skolan och ett barn på Bokenskolan. Jag fick därmed möjligheten att sjunga ”Det blomstertid nu kommer” hela tre gånger idag.

Och det kändes väldigt passande just idag måste jag säga. Vädret var perfekt och efter en kylig period kom nu också värmen. Häggen doftar nyutslagen i hela samhället och blomstertiden kommer så sakteliga. Härligt!

Thumbnail         Thumbnail


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0